Két kis füzet helyett...

2012. július 17., kedd

Amit anno döbbenten olvastam...

... mert csak éreztem, de persze így megfogalmazni nem tudtam... Márai az áramtolvajokról:
"Ismerek embereket, kiknek műveltségét csodálom, észjárásuk meglep, s a velük való együttlét mégis rejtélyesen kimerít. S ismerek másféle embereket, kik talán nem különösebben okosak vagy műveltek, nem mondanak soha semmi meglepőt vagy eredetit, s találkozás után mégis úgy válok el tőlük, mint aki kapott valamit.
Úgy látszik, egy ember nemcsak a műveltsége, szelleme, hanem egyfajta áram is, mely változó erővel s bőséggel sugárzik az egyéniségéből. Vannak áramszegény emberek, akik mindegyre elvonják környezetükből az erőket. Olyanok ezek, mint az áramtolvajok, akik egy dróthuzal segítségével a szomszéd lakás vezetékéből lopják át a maguk szobájába vagy üzemük számára az áramot, melytől lakásuk fényesebb,  üzemük iparképesebb lesz. Az ilyen emberek kifárasztanak. Mindvégig ők beszéltek, s végül te, a hallgató társ, szegényen és kimerülten válsz el tőlük. Ezeket kerülni kell."
Újra és újra elolvasva: önvizsgálatot kell tartanom ezügyben is...

7 megjegyzés:

  1. De hogyan fedezzük fel időben őket? :)

    VálaszTörlés
  2. Érezni lehet... Szabályosan... Inkább az elkerülésük lehet nehézkes...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, utólag mindig megígérem magamnak, hogy többet sosem...Aztán mégis gyakran szembe kell nézni újra, ezért vagy azért, és ilyenkor nehéz kezelni a helyzetet. Egy-egy kiadós fejfájás mindig jön bónuszként:)

      Törlés
  3. Én erre az energiavámpír szót ismerem. Meg pár ilyen embert... Csak mondja, mondja, mondja, brrrr. Írtam is róla anno egy nehéz vendégség után...

    VálaszTörlés
  4. Tamás is így hívja őket: energiavámpír! Olyan találó!

    Én is találkoztam már néhánnyal (a kukapénzbeszedő-bácsink is ilyen), és ahogy írod is Zsuzsi, elkerülni, leszerelni (megbántás nélkül) nehéz őket, pedig azt a kevés energiát, ami van olykor, jól be kell osztani...

    VálaszTörlés
  5. Emlékszem Dominika arra az írásodra. És az 500 méterre is, ezért a tízpercekről alkotott Márai-sorokat nem is írom le, olyan nagyon jó az a bejegyzésed...!
    Era, ez is olyan találó, még arra is viszi az energiát, hogy te ne bántsd meg... :)

    VálaszTörlés
  6. Jaj, ne viccelj velem! Nyugodtan írd csak be Márai gondolatait, minden kétséget kizáróan pontosabban fogalmazott, mint ahogyan én próbáltam!!!
    (Azért köszi, nagyon nagyon kenegette a lelkemet! :-))

    VálaszTörlés