Két kis füzet helyett...

2012. június 21., csütörtök

"Anyja neve?"

- Ööööööö - mondhatnák a gyerkők, és mégcsak rájuk sem szólhatok, mert lassan én sem tudom. Vagy legalábbis nem értem. Együtt tanuljuk a választ.
Mert milyen egyszerűen hangzanak a fogalmak: anyja leánykori neve, anyja születési neve. Gondolnám, ugyanaz. Radnics.
De a hivatal nem így gondolja. Merthogy dr. is volnék. A címet már asszonyként szereztem meg. Dr. Lőrincz Zsuzsannaként használom a nevemet. Vagyis a hivatal szerint a gyermekeim anyjának születési neve Dr. Radnics Zsuzsanna. ??? Namármost tutira nem így születtem, ha pedig a gyermekek születésekor aktuális név az anyja születési neve, akkor miért nem Lőrincz?
Van még egy csavar: gyermekeim anyjának nem ugyanaz a születési neve!!!
Bálintnál dr., Vandusnál nincs dr.
"Persze, - mondja a hivatal - mert akkor még nem voltam dr." "De, - mondom - hiszen ő a kisebb!!!"
És a hivatal néz rám nagy kerek szemekkel....!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése