Két kis füzet helyett...

2012. március 7., szerda

Ki lakik a dióhéjban...?

Sok honlapon lehet látni különböző alkotásokat-játékokat dióhéjból. Nem is akármilyenből, hanem szépen elfelezett dióhéjból. Nekem még soha nem sikerült úgy megtörnöm a diót, hogy annak legalább az egyik fele épen maradt volna. Így különösen nagy örömöt jelentett számomra, amikor tavaly télen fél dióhéjakat fedeztem fel a kertben. Ősszel az oviban láttam egy felhívást, miszerint a gyerekek foglalkozásaihoz sok-sok fél dióhéjra számítanak a lelkes szülőktől, hogy a lelkes gyermekeik alkothassanak. B. három ilyen hajót is készített, és esténként lelkesen mesélte, hogy a gyurma naggggyon, de nagggyon kemény volt...!
Szeretek eleget tenni a kéréseknek, így idén már tudatosan készültem a télre. Nem, nem lustaságból hagytam kint egy csomó diót a kertben, hanem azért, hogy a téli vendégek fél dióhéjat gyártsanak (khm-khm... jóllakjanak...). Mókus? Madár? Mindegy, de dolgoztak...
Jövőre a gyűjtögetésre is megtanítom őket... :)
És tavaly húsvétkor hasznosítottam ilyen furcsán tört diókat is. (Egér? Mezei pocok? Varjú?)
Fehérre festettem, beletettem egy kis sárgára festett golyócskát, piros háromszöggel, fekete pöttyel, kész is volt a barkadísz, tojásból kikelő csibék formájában. Kép nincs. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése