Két kis füzet helyett...

2012. augusztus 25., szombat

Kérsz egy karéj kenyeret?

Csak azért, mert sikerült reprodukálnom, és így második alkalommal Bálint közölte, hogy ez "isteni" és "ezerhatszázmilliószázat" meg tudna enni belőle:


A héten már a harmadikat sütöttem, két különböző recept alapján. A huszadikai nekem kicsit édes lett, inkább kalácsosra sikerült, bár Apa szerint a legjobb kenyér volt, amit hosszú idő óta evett.
Aztán próbálkoztam Limara receptjével és formázásával, ez számomra tényleg tökéletes végeredményt adott. Mondjuk a burgonyapehely kimaradt és csak BL80-assal készült, de szuper lett. A sütéshez belülről jól benedvesített sütőzacskót használtam (erre totál rá vagyok cuppanva, oldalast csak ebben sütök, és azóta apukám is újra eszi...), 45 percig 190 fokon, majd még 10 percig 200 fokon pirítottam. Ropogós, kellően vastag héjú, cserepes, finom bélű, kipróbálandó...

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Mi is most beszéltünk róla, hogy újra el kellene kezdeni sütni, mert nincs is jobb a házinál. Nekünk családilag a rozsos-diós a kedvencünk!

    VálaszTörlés
  2. Lassan belevágok az ilyen extrábbakba is, majd lehet, hogy kereslek... :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lett!!! A sütőzacskót még nem próbáltam, de miután a tiéd ilyen szép lett benne, muszáj lesz nekem is.

    VálaszTörlés
  4. Semmi extra ám a recept, annyi, hogy fele fehér liszt (BL 80 vagy valami teljes kiőrlésű), a másik fele pedig teljes kiőrlésű rozsliszt (picit több vizet vesz így fel), a végén meg megy bele egy marék apróra darabolt dió. Nagyon jó ízt ad neki a dió!

    VálaszTörlés
  5. Domi, nálam kicsit "kényszer" is volt, mert nincs olyan magas jénaim vagy egyebem, amiben szépen emelkedhetett volna. De bevált erre is, nemcsak a húsoknál... :)
    Era, köszi, kipróbálom!

    VálaszTörlés